Ήταν περισσότερο από σίγουρο ότι οι εργασίες για το μετρό της Θεσσαλονίκης θα καθυστερούσαν. Και αυτό γιατί, πέραν απο τα όποια προβλήματα που πιθανόν θα υπήρχαν (χρηματοδοτήσεις, εργολάβοι κλπ κλπ), όλοι γνωρίζουμε ότι οι εργασίες γίνονται σε μια πόλη με δις χιλιόχρονη συνεχή ιστορία. Η Σαλονίκη μας δεν είναι σαν την Αθήνα. Από κτήσης της προορίζονταν για μεγαλούπολη - πάντα σύμφωνα με την εποχή στην οποία αναφερόμαστε.
Είτε ως "συμβασιλεύουσα", είτε ως "συμπρωτεύουσα", ο ρόλος της ήταν και είναι πρωταγωνιστικός. Και ήταν πάντα μια πόλη με μεγάλο αριθμό κατοίκων και οργασμό δραστηριοτήτων. Σε αντίθεση με την Αθήνα (ας μας συγχωρήσουν οι φίλοι αναγνώστες εκεί στο νότο). Γιατί η Αθήνα πέρασε και μακρά περίοδο παρακμής, ειδικά από τον 5-6ο αιώνα μετά Χριστόν και μετά, μέχρι τη στιγμή που "μεταμορφώθηκε" ξανά από χωριό σε πρωτεύουσα του σύγχρονου ελληνικού κράτους.
Στο δια ταύτα: στη Σαλονίκη γίνονται ανασκαφές σε έκταση περίπου 28000 τμ. Τα 17.000 τμ αφορούν το μετρό. Και ανακαλύφθηκαν πολλά και αξιολογότατα ευρήματα, που δείχνουν μια ιστορική συνέχεια από τους ρωμαϊκούς χρόνους, στους βυζαντινούς, στους νεώτερους.
Εντύπωση όμως προκαλεί ο δρόμος (μαρμαρόστρωτη οδός) που βρέθηκε στο ύψος της Αγίας Σοφίας. Αρκετές εκατοντάδες χρόνια μετά είναι σχεδόν ίδιος, όπως ήταν τότε. Δείγμα των έργων που τότε γίνονταν.
Οι αρχαιολόγοι πρέπει να δείξουν το έργο στους σημερινούς εργολάβους, δημοσίους υπαλλήλους που προκηρύσσουν και επιβλέπουν έργα οδοποιίας, μηχανικούς, δημάρχους, νομάρχες, υπαλλήλους κάθε βαθμίδας κλπ.
Για να καταλάβουν (αν τους φτάνει το μυαλό) πως θα πρέπει να κατασκευάζουν τι, πως θα πρέπει να επιβλέπουν και να παραλαμβάνουν για λογαρισμό του ελληνικού λαού δρόμους.
Για να μην παραδίδονται στην κυκλοφορία δρόμοι και γιοφύρια που μέσα σε μια 2ετία/3ετία από την παράδοσή/παραλαβή τους θα πρέπει να ξηλωθούν και να ξαναγίνουν - ίσως επειδή είναι στρωμένα με 20 πόντους λιγότερη άσφαλτο και μάλιστα κάκιστης ποιότητας.
(μήπως - σύμφωνα με την παράδοση για το Γεφύρι της Άρτας - θα πρέπει τελικά να "χτίζουν" μέσα στους δρόμους και τα γεφύρια που θα ξανακατασκευάζονται και αυτούς που τα έφτιαξαν και τα παρέλαβαν αρχικά; Για να αποκτήσει το έργο σταθερότητα και διαχρονικότητα...)
(μήπως - σύμφωνα με την παράδοση για το Γεφύρι της Άρτας - θα πρέπει τελικά να "χτίζουν" μέσα στους δρόμους και τα γεφύρια που θα ξανακατασκευάζονται και αυτούς που τα έφτιαξαν και τα παρέλαβαν αρχικά; Για να αποκτήσει το έργο σταθερότητα και διαχρονικότητα...)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου