Μια απάντηση στο φίλο του blog Νίκο Λιολιόπουλο αλλά και σε όλους όσους έχουν την ίδια ακριβώς απορία με αυτόν: γιατί τόσος θόρυβος για το κλείσιμο της διάβασης στο Πλατύ, αυτής που είναι κοντά στο Σταθμό. Άλλωστε δεν ήταν λίγοι αυτοί που από το Σάββατο και μετά με βρήκαν στο δρόμο και με ρωτούσαν σχετικά με την ανάρτηση (οι πιο πολλοί το είδαν πολιτικά αλλά μετά κατάλαβαν πόσο λάθος ήταν η προσεγγισή τους). Η φωτό - από το google earth, με κλικάρισμα επάνω της γίνεται μεγαλύτερη - παρακάτω τα λέει όλα: 3 διαβάσεις, πολύ κοντά η μια με την άλλη είναι η αλήθεια. Όμως η κάθε μια έχει (ας πούμε) το σκοπό της.Η διάβαση με την ένδειξη 1 είναι αυτή για την οποία γίνεται λόγος. Βρίσκεται επάνω στον άξονα Π.Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Βέροιας - Πλατέος - Τρικάλων - Πλατάνου - Κλειδίου. Δηλαδή έχει όλο τον "φόρτο" της κίνησης, αφού εξυπηρετεί όχι μόνο το Πλατύ αλλά και αρκετά άλλα χωριά του δήμου Πλατέος.
Η διάβαση με την ένδειξη 2 στη φωτογραφία είναι η υπόγεια. Βρίσκεται ακριβώς στη μέση του χωριού και στην ουσία εξυπηρετεί μόνο αυτό. Από αυτή είναι αδύνατο να περάσουν οχήματα με μεγάλο ύψος (πάνω από 2,60 μέτρα, όπως φορτηγά), οπότε την αποκλείουμε σαν εναλλακτική της πρώτης.
Τέλος η διάβαση με την ένδειξη 3. Πρόκειται για αερογέφυρα, η οποία όμως "στήθηκε" σε λάθος σημείο, μετά από απαλλοτριώσεις χωραφιών κλπ κλπ. Είναι συνδεδεμένη με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο αλλά τα μεγάλα οχήματα πρέπει να περνάνε περιφερειακά από το χωριό ενώ όσοι έρχονται από Αλεξάνδρεια και κατευθύνονται προς τα χωριά που προανέφερα (και δε χωράνε από την υπόγεια) πρέπει να μπαίνουν στο χωριό από την είσοδο που βρίσκεται μεταξύ ΕΒΖ και ΕΛΒΙΖ.
Στην ουσία το πρόβλημα είναι καθαρά "χωροταξικό". Με ευθύνη όλων των δημοτικών (αλλά και των κοινοτικών, στο παρελθόν) αρχών δεν έγινε αυτό το οποίο ορισμένοι "αιθεροβάμονες" πρότειναν στις αρχές του '90: να κλείσει η 2 (με προσθήκη μιας πεζογέφυρας) και να υπογειοποιηθεί η 1 έχοντας όμως τη δυνατότητα να δεχθεί και μεγαλύτερα σε ύψος οχήματα. Αφού από τότε ήξεραν πως κάποια στιγμή τα τρένα θα γίνουν ηλεκτρικά και η γραμμή υψηλής ταχύτητας. Και μην πει κάποιος πως δε γίνεται, λόγω της θέσης: ίσως να μη γίνεται αερογέφυρα (η οποία θέλει και χώρο), υπόγειες όμως γίνονται οπουδήποτε! Δείτε στη Σίνδο...
1 σχόλιο:
Γνωριζω πολυ καλα την περιοχη αφου δραστηριοποιουμε στα χωρια αυτα τα τελευταια χρονια αφου συγκομιζω καικουβαλαω τευτλα . Νομιζω πως αυτο που προτεινεις οτι επρεπε να γινει θα ηταν το ιδανικο και ποια σκοπημοτητα το ανεβαλε.
Απο κει και περα οπως επιμενο στην αποψη μου οτι ειναι αδιανοητο να υπαρχουν διαβασεις σε συγχρονες γραμμες. Να θυμισω οτι απο θαυμα δεν θρυνισαμε θυματα οταν συνεδερφος μου παρασηρθηκε απο τραινο οταν περνουσε φορτιο με τευτλα...
ΥΓ.
ελπιζω να μην ημουν αγενης στο σχολιο μου στην προηγουμενη αναρτηση.Αν ημουν ζητω συγνωμη.
Δημοσίευση σχολίου