20 Ιουν 2010

ΚΑΙ ΝΕΑ ΔΙΑΡΡΗΞΗ ΣΤΟ ΠΛΑΤΥ

Εκτυπώστε την ανάρτηση!
Και νέο κρούσμα διάρρηξης στο Πλατύ, το οποίο σημειώθηκε το τελευταίο εικοσιτετράωρο. Οι διαρρήκτες εκμεταλλευόμενοι την απουσία των ιδιοκτητών ξαναχτύπησαν.

Είπαμε: η κατάσταση είναι δύσκολη και τα κρούσματα θα αυξηθούν κατακόρυφα, μεσούσης και της οικονομικής κατάστασης. Και αν χτυπάνε με το φως του ηλίου και με την αστυνομία εντός του χωριού, φανταζόμαστε όλοι τι έχει να γίνει αν - στα πλαίσια του "αστυνομικού Καλλικράτη" για τον οποίο έγραψα προ ημερών - κλείσει και το τμήμα.

Οπότε:
  1. ελέγχουμε πριν να φύγουμε αν αφήσαμε κάποια πόρτα ή παράθυρο ανοιχτά,
  2. κλειδώνουμε ακόμη και όταν πάμε στο διπλανό σπίτι,
  3. ειδοποιούμε κάποιο γείτονα αν φύγουμε για διάστημα μεγαλύτερο της μιας ημέρας, για να έχει το νου του.
Και αν μας φανεί κάτι ύποπτο (χωρίς φυσικά να το παρακάνουμε) ειδοποιούμε την αστυνομία και όποτε έρθει! Και ο Θεός βοηθός, μη μας βάλουν στο μάτι. Γιατί οι εποχές που κοιμόμασταν με ανοιχτά παράθυρα αλλά και παρατούσαμε το σπίτι ορθάνοιχτο για να "πεταχτούμε" για ένα καφέ στο γείτονα έχουν περάσει ανεπιστρεπτί...

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Όπως επισημαίνεις και σε παλαιότερη ανάρτησή σου, η κατάργηση του Αστυνομικού Τμήματος Πλατέος και η "ενσωμάτωσή του" στο Α.Τ. Αλεξάνδρειας, θα πρέπει να θεωρείται ΔΕΔΟΜΕΝΗ ή για την ακρίβεια [επειδή στην Ελλάδα ζούμε και όλα μπορούν να συμβούν] ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΠΙΘΑΝΗ, στο προσεχές μέλλον.
Παραμένει άγνωστο ΠΟΤΕ θα υλοποιηθεί η απόφαση από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, στο πλαίσιο της γενικότερης "αναδιάρθρωσης" των υπηρεσιών της ΕΛ.ΑΣ., σύμφωνα με σχετική μελέτη/πρόταση -που έχει ήδη στα χέρια της η πολιτική ηγεσία του υπουργείου και ο αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ.
Στη μελέτη ελήφθη υπόψη ΚΑΙ η πρόσφατη "νέα αρχιτεκτονική" της πρωτοβάθμιας τοπικής αυτοδιοίκησης.

Το ζήτημα είναι σημαντικό, έχει πολλές πτυχές και δεν υπάρχουν εύκολες απαντήσεις:
Για τα κριτήρια που διατυπώνονται στη μελέτη-πρόταση της χωροταξικής κατανομής των αστυνομικών δυνάμεων, Για το προτεινόμενο μοντέλο οργάνωσης & επιχειρησιακής λειτουργίας της ΕΛ.ΑΣ. και κατά πόσο αυτό θα ανταποκρίνεται στην πράξη στα αίτηματα της κοινωνίας και στα σύγχρονα προβλήματα αντιμετώπισης βίας-εγκληματικότητας-ασφάλειας πολιτών κλπ, Για το κατά πόσο θα είναι ριζικά και ουσιαστικά τα μέτρα ορθολογικής (ανα)κατανομής/διαχείρισης του υφιστάμενου προσωπικού και των μέσων της ΕΛ.ΑΣ., Για τους πόρους που απαιτούνται (και που δεν υπάρχουν στο βαθμό που χρειάζεται), Για... Για... Για...

Σε ό,τι αφορά το ρόλο και τη συμβολή της πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης στα ζητήματα αυτά, η πράξη έδειξε -μέχρι τώρα- την σχεδόν μηδενική συνεισφορά της (εξ' αιτίας "αντικειμενικών" λόγων και άλλων συνθηκών), παρά τα "τοπικά συμβούλια πρόληψης παραβατικότητας" (άρθρου 84 ν. 3463/2006) που συστήθηκαν σε πολλούς (κυρίως μεγάλους) δήμους της χώρας και τις (λίγες μεθοδικά οργανωμένες) ενέργειες ενημέρωσης-ευαισθητοποίησης μερίδων του τοπικού πληθυσμού (σχολεία, "ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες", κλπ).